Paris Motorshow

Publicerad 2014.10.06

Parissalongen är den största bilmässan sett till antalet besökare (1,2 miljoner) och bevakas av 13 000 ackrediterade journalister. I år var det Volvo som stod i strålkastarljuset med nya XC90.

Volvo stod ut som aldrig förr. Förutom bilen, var också mässmontern som vi på SCPGREY har arbetat med det senaste året spektakulär. Briefen från Volvo Cars var: Gör något utöver det vanliga, något som vi aldrig sett förut. Till skillnad mot alla andra biltillverkare visade vi en enda bil. Bilen var omgärdad av naturscenerier filmade i 8K och projicerade på en 3 meter hög och 100 meterlång 360° skärm som tog besökaren på en resa genom Sverige och den svenska naturen medan sol, snö, regn och dimma föll ner över bilen.
Med endast en bil på montern gäller det att behålla besökarens intresse. Det gjorde vi bland annat med interaktiva spel som kommunicerade säkerhet, en Oculus Rift upplevelse (signerad Lbi) underhållande podcasts, musik, ett hologram i naturlig storlek som visade XC90 R-design, user interface displayer och mycket mycket mer.
Montern fick stor uppmärksamhet för upplevelsen och kvaliteten ner i minsta detalj.
Och som grädde på moset kom Zlatan och besökte montern den första pressdagen.

Nyheter