Sagaform visar äkta känslor

Publicerad 2016.10.11

Sagaform är känt i hela världen, med sina små skålar, roliga presenter och fiffiga köksprylar. Succén startade för ett 20-tal år sedan. Då man tog fram lekfulla och färgstarka prylar för hemmet. Moderna klassiker är Sagaforms bulliga vinkaraffer och den superpraktiska youghurtcupen. Men trots en varumärkeskännedom på över 80% och flera framgångsrika produkter kände företaget att man behandlat sitt eget varumärke en smula styvmoderligt.

Vår gemensamma resa startade tidig vinter 2016 med målgång under sensommaren. Genom en rad djupintervjuer med såväl anställda som återförsäljare och konsumenter samt tre olika workshops kunde vi tillsammans navigera oss fram till en tydligare identitet, en mer distinkt positionering och ny varumärkesplattform.

Med detta fotarbete genomfört kunde vi skapa ett mer angeläget budskap till marknaden. Detta bygger på den högre nyttan av att ge bort en present. Sagaforms nya koncept såg dagens ljus under tidig höst 2016: Upplev gåvans kraft! Arbetet underlättades av en mycket engagerad VD Anna Lilja samt hennes entusiastiska, kreativa och kunniga medarbetare. Ni gjorde jobbet!

Nyheter