Banbrytande Volvomonter med vädermaskin kan få Svenska Designpriset

Publicerad 2015.09.16

Till lanseringen av nya Volvo XC90 på Paris Motor Show 2014 tog SCPGREY fram ett helt nytt monterkoncept ”Made by Sweden” där bara en enda bil visades på den 1500 kvm stora ytan. Runt bilen skapade vi ett virtuellt Sverige med en 3 m hög 360° skärmvägg. Besökaren fick uppleva alla årstider med alla sinnen – en ”vädermaskin” skapade riktigt regn, snö och dimma kring bilen, dofter av hav, skogar och ängar och ambient naturljud. I montern användes uteslutande genuina material som bohusgranit, ek, glas och stål och publiken fick nära upplevelser i form av podcasts, Oculus Rift virtual reality, hologram m.m.

Redan på mässan blev Volvo Cars monter utsedd till den bästa av pressen, och nu är montern även nominerad till Svenska Designpriset 2015 vilket vi är glada och stolta över.

Uppdragsgivare Volvo Car Group. Arbetsgruppen hos SCPGREY består av Marie Hernmarck CD, Dragan Pavlovic Creative Business Director och Arkitekt, Henrik Schulz Arkitekt, Johanna Johansson AD ass, Marika Månsson Final Art och Lina Niklasson PL.

 

Finalomröstningen är öppen för alla, 14–20 september.
Gå in på Svenska Designpriset, scrolla ner och rösta du också!

 

SÅ HÄR RÖSTAR DU:

Gå in på Svenska Designpriset
Skrolla ner till 7A, Event – Display, inredning, monter

Steg 1: Klicka på Röstasymbolen (Paris Motor Show 2014, SCPGREY Göteborg) och skrolla sedan längst ner (el upp) på sidan

Steg 2: Skriv i din e-mailadress och klicka på ”Skicka in”.

Steg 3: Verifiera din e-mailadress via ett mail du får.

Steg 4: Klart!

Nyheter