Fristads Kansas

Nytt utställningskoncept

Fackmässan Nordbygg med sina över 50 000 besökare är en av de största och viktigaste mötesplatserna för proffs i byggbranschen. Hit kommer byggare från hela Norden för att ta del av nyheter och ha kul. Ledord i briefen för Fristads Kansas nya monterkoncept var öppenhet, engagemang och kvalitet. Viktiga målsättningar var att tydligt presentera varumärket Fristads Kansas och relansera den unga kollektionen arbetskläder Gen Y. Vi skapade en öppen och inbjudande monter med varumärket i fokus och använde uteslutande genuina material som trä, stål, betong och glas för att ge en hög kvalitetskänsla. Montern gav också utrymme för event och aktiviteter som en klätterväggstävling, utmaning att tackla Börje Salming och träffa Café Bärs-gänget. Utifrån ett gemensamt hållbarhetsfokus skapade vi även en monter som kan återanvändas till 100 % och som med enkla medel kan skräddarsys för andra event och mässor. Monterbyggare var Space Production.